Breaking In - Gülümseten komedi

Fox'un nisan ayında çok yersiz başlayan bir dizisi. Nisan ayı kablo kanalları için tamam iyi hoş ama ulusal kanallar için çok boktan bir ay. Bu ayda girişimde bulunan kanallar genelde sonuçsuz kalır. Yine bunlardan bir tanesi olan Breaking In'e şans tanıdım ve 4 bölümünü izledim.


Aynı dönemde başlayan Chaos dizisinin kaderini gördük henüz ikinci bölümden iptal oldu. Yine yeni başlayan ABC dizisi happy endings'de aynı yola doğru gidiyor.

Dizi aslında çok iyi denilebilecek reytingler topladı, özellikle son yayınlanan bölümünde saatinde lider oldu ve önünü biraz da olsa açtı. Ancak yaz sezonuna sarkınca akıbeti ne olur bilinmez.

Ben diziye Star Wars ve Star Trek göndermeleri var diye başladım açıkçası, ayrıca promolarından falan bir The It Crowd havası sezdim. Bu kadar etken yan yana gelince başlamak kaçınılmaz oldu.

Diziye gelirsek. Aykırı komedi olarak 20 dakika yerine 30 dakikalık bir dizi, bunun yanında gülme efekti yok ve insana kahkaha attırmasa da gülümsetmeyi biliyor. Konusu biraz leverage'ı çağrıştırıyor ve it crowd ile alakası yok. Öncelikle bu maddeleri akılda tutalım. Başrolümüz Cameron karakteri canlandıran isim ise Bret Harrison. Bu elemanı V'de görmüştüm sanırım araştırmaya üşendim şimdi. Bu eleman bir hacker ve bizim dizi ekibi de bir güvenlik şirketi çalışanlar tabii ki birde patronu.  Bizim ekip müşterilerin istekleri üzerine iş yerlerini ofislerinin falan güvenliğini ölçüyor. Bir kasa patlatma uzmanı, bir kılık değiştirme uzmanı falan süper bir ekip oluyor. Cameron'da bu ekibe en son katılan çaylak. Daha doğrusu okulda yaptığı hack işleri ve verdiği kozlar yüzünden katılmak zorunda kalan birisi.
Bu ekibin yaşadığı maceralar da komik bir dille anlatılınca bu güzel dizi ortaya çıkıyor.

Patron tam bir psikopat, ofisin her yerine kameralar ekleyen, dudak okuyabilen ve ofiste dönen her şeyden haberdar olan. Yine kendisi gibi psikopat bir eşe sahip olan birisi. İlk bölümlerde Cameron ve eşi arasında da bir şeyler ortaya çıkıyor. Spoiler olmaması için susuyorum.

Ekipteki Star Wars takıntısı olan ve siyahi olması dışında bir artısı(özel yetenek) olmayan karakter ise Calvin, kendisi eşek şakalarının da ustası. Diziye ayrı bir renk katıyor. Bu karaktere hayat veren isim ise Alphonso McAuley, ben kendisini ilk defa burada görüyorum

Başta dediğim gibi kahkahalar atmazsınız bu diziyi izlerken ancak güzel bir yarım saat geçirebilirsiniz. Ayrıca Pilot'u izleyip bırakmayın derim zira bölümler ilerledikçe daha da komik hale geliyor. Şuan 4 bölüm yayınlandı ve her çarşamba yayınlanmaya devam ediyor. Aldığı reytinglere bakarsak sezonu da çıkaracak gibi.

Velhasıl-ı kelam, bu bahar aylarında güzel vakit geçirmek istiyorum derseniz Fox'un bu yenisini önerebilirim. Zaten 4 bölüm haftalık takip edecek dizi arayanlara birebir.

Trailer;

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lost karakterleri ve aralarındaki bağlantılar

"V" Yeni Sezon Başlıyor. // Nam-ı Diğer: Visitors (Ziyaretçiler)

Lost the new man in charge // 12 Dakikalık Özel Bölüm