Büyük Efsaneler #2 {Donnie Darko}

İlk büyük efsane tabii ki Star Wars;
Asıl tarzım drama olsa da asıl izlemekten zevk alıp, üzerimde etkisi olan filmler psikolojik gerilim filmleridir. Bu tarz filmleri çok sevsemde son zamanlarda film izleyemez olmuşluğun getirdiği tembellikle bu tarz film izlemez olalı uzunca bir süre olmuştu. 

Geçtiğimiz günlerde reel sebeplerden rahatlamamla beraber kendimi filmlere attım ve hiç gülecek, aşk izleyecek havada olmadığından eski tutkum psikolojik filmlere tekrar sardım. Gelelim konuya;
Film arayışım sürerken nasıl izlemezsin denilen filmler arıyorum ve tam bu anda arkadaşım (@kimiraikkonen99) uzun zamandır ısrar ettiği filmi bir kez daha kesin izlemem için önerdi. Bende işe giriştim, film herkesçe taktir görmüş, kimi kesimce anlaşılamamış bir filmdir: Donnie Darko

Evet filmi edinip hemen izlemeye koyuldum ve film ilk dakikalardan itibaren bana bu tarzı ne kadar özlediğimi hatırlattı. Gelelim filmin konusuna;
Öykü 80'lerin sonunda geçiyor, Donnie Darko adında 16 yaşında bir genç, bazı gerçek olmayan görüntüler görmeye başlıyor.Bu görüntüler delikanlımızın yaşantısına derin etkiler bırakmaya başlıyor. Özellikle de tavşan kostümlü bir adam beliriyor sık sık. Bu tavşan Donnie 'ye dünyanın sonu yaklaştığını söylüyor ve net olarak tarih veriyor. Zamanla bu tavşanın yaptıklarına karşılık olması için onun istediklerini yapmaya başlıyor ve bu doğrultuda zamanla ona bağlanıyor ancak onu çözme gizeminden de bir şey kaybetmiyor.
Bir taraftan normal hayatını sürdürmeye çalışan Donnie bir kız arkadaş ediniyor ve bu kız arkadaşını olabildiğince gizimden uzak tutmaya çalışsa da tabiiki bu mümkün olmuyor. Özellikle dikkatimi çeken nokta ise zamanda yolculuk'tu Donnie zamanda yolculuğu çözmek için çok emek sarf ediyor ve bu bağlamda başarılı adımlar atmıyor değil.

Sonu ise ayrı bir gizemle biten film nasıl yani ? Sorusuyla baş başa bırakıyor insanı. Özellikle bana o kadar çok teori kurdurttu ki geceyi filmi düşünerek geçirdim ve ardından işi çözen arkadaşımın anlattıklarıyla parçalar yerine oturdu ve filmi tekrar açık hızlı geçişlerle bir özet daha geçerek efsaneler arasına kaldırdım.

Öyle bir film ki oyunculuklardan bahsettirmiyor bile, yani oyuncuların performansı sadece sırıtmasa filmin konusu oyuncuları götürmeyi biliyor.

Film Hakkında Genel Bilgiler Şöyle;

Yorumlar

SirEvo dedi ki…
Herkesçe takdir görmüş mü? =(

Çevremi geçtim, internette onlarca arkadaşım var, 1 tane seven yok. Belki de sevseler arkadaşım olmazlardı, bilemiyorum. Bu filmi seven ilk tanıdıksın. :)
Kamil Akar dedi ki…
Arkadaştan öneriyi aldıktan sonra genel olarak baktığım hiç bir kaynakta kötü bir yorum görmedim. önce http://www.sinemalar.com/film/600/Donnie-Darko/
adresindeki yorumlara baktım ardından imdb'de gezindim ve hiç negatif birşey görmedim beğenmemenede çok şaşırdım. ne diyelim renkler zevkler felan felan =) yani imdb puanıda bunları destekliyor http://www.imdb.com/title/tt0246578/
SirEvo dedi ki…
Olay beğenmemek değil, nefret etmek. Ben bu filmden nefret ediyorum. :)
Kamil Akar dedi ki…
Sebep ne acaba çok merak ettim ?
Adsız dedi ki…
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki…
Güzel incelemelerin var, istersen sana bizim dergide küçük bir köşe verebilirim. Zamanla büyür gidersin zaten. Bana ulaşmak istersen arayabilirsin;
0542 8** ** **
Kamil Akar dedi ki…
@adsız Usta numarayı gizlemek zorunda kaldım. Sanırım şaka yapıyorsun ama şakada olsa numarayı paylaşamadım kusura bakma.
Bir dergide köşe verebilecek kapasitede bisi nasıl bir blogda adsız sıfatıyla numara paylaşır anlayabilmiş değilim.
Adsız dedi ki…
Kimliğimi belli etmek istemedim, şaka yapmıyorum. Bizim dergide birçok blog yazarı var. Hatta alisamiyen.net'in yazarı Eray Sözen'i de böyle kadromuza kattık. Kendisi şuanda Galatasaray Dergisi'nde köşe yazarı. Bu sadece sana sunulan bir teklif, kabul etmek ya da etmemek senin elinde.
Kamil Akar dedi ki…
Bahsettiğiniz kişiyi biliyorum ama neden telefon numarası verdiğiniz anlamadım ve hangi dergiden bahsediyoruz ?
Sanal konuşma varken neden telefon ?
Adsız dedi ki…
Ekşi Sözlük'te bana ulaşabilirsin. ''vanguard boun'' nickim bu. '' #17089382'' entryi okumanı tavsiye ederim. Burada ciddi bir iş var. Tabiki son kadar senin
Adsız dedi ki…
Sanal olarak konuşamam çünkü şahsi olur ve sonuçta ben de şirkete bağlı kalması gereken bir kişiyim.
Adsız dedi ki…
Eğer teklifi kabul etmezsen emin ol ki senin yerine alabilecemiz yüzlerce kişi var. Hatta onlar resmi olarak bize başvuruda bulundular. Onların arasından seni seçtiğimizin farkında olmanı istiyorum. Lütfen en geç 1 hafta içerisinde bizimle irtibata geçmeye çalışın.
Roadlife Genel Müdürü

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lost karakterleri ve aralarındaki bağlantılar

"V" Yeni Sezon Başlıyor. // Nam-ı Diğer: Visitors (Ziyaretçiler)

Lost the new man in charge // 12 Dakikalık Özel Bölüm