Abu Dhabi'ye Giderken
Dizilere boğulduğum günlerde Formula 1'i arka plana atmamak gerek. Öyle bir gündeyiz ki bugün yazı yazmazsam aylarca yazmamın bir anlamı olmazdı. Özellikle yarın ve yarından sonra Fernando başarısız sonuçlar alırsa ağzımı bıçak açmayabilir.
Bu sezon kolay kolay olmayacak bir sezon geçirdik Redbull başta olmak üzere Ferrari ve McLaren ile harika bir sezon geçiriyoruz. Özellikle Redbull'un bu kadar hızlı olmasına rağmen pilotlar şampiyonasını rahat alamaması acemiliğinden başka bir şey değil.
Sezona Ferrari galibiyetle başlasa da ardından Redbull hız farkını bariz bir şekilde ortaya koyarak sezonun tatsız geçeceği sinyallerini verdi. Ardından McLaren ilk 4 yarışın 2'sini kazanmasıyla McLaren çok iddialı olduğunun sinyallerini verdi ama dediğimiz gibi sonrası tam bir RedBull yarışları.
Aslında RedBull pilot çekişmesi ilk yarışlardan başladı, Vettel ve Webber arasında bariz bir açık var be Vettel 1.Pilot olarak gözüküyordu, aldığı galibiyetlerle de bunu kanıtladı aslında ancak Monaco yarışından sonra Webber Vettel ile puanları eşitleyince garip bir çıkmaza girdi RBR.
Bu olayların üzerine İstanbul Park'ta ki iki takım arkadaşının o inanılmaz kazası tüm dengeleri alt üst etti ve takım içi pilot savaşını bariz şekilde ortaya döktü.
Türkiye'den sonra işler RedBull için yolunda gitmesine rağmen pilotlar bazında bariz ön plana çıktı. Bizim cepheye bakarsak Ferrari Türkiye'den İngiltere'ye kadar çok kötü yarışlar çıkardı ve İngiltere'den sonra hâlâ şampiyonluk şansım var dediğinden herkes Fernando'ya gülmüştü.
Hemen ardından gelen Almanya yarışında Duble yapan Ferrari takım emri yüzünden istediği kadar sevinemedi ama sonuçta şampiyonluk için çok önemli bir adım attıklarını bilmiyorlardı.
İnanılmaz hız farkı olan Macaristan yarışını RedBull'lar aldı götürdü, alması tamam da fark en az 1 saniye gibi absürt bir rakamdı. Sırasıyla RedBull'un en yavaş olacağı düşünülen iki yarış ve bol düzlükleri olan Spa ve Monza yarışları vardı.
Aslında Almanya'dan sonra Spa'da Ferrari'den çok ümitliydim ancak beklendiği gibi olmadı ve RedBull özellikle Webber polü beklenmedik şekilde aldı. Ancak beklendiği gibi Hamilton ve sezon boyunca başarılı olan Mercedes motoru düzlüklerde ki mükemmel farkıyla yarışı McLaren'e getirdi Hamilton tarihi Spa yarışını kazandı. Alonso 10.başladığı yarışta 300.yarışını kutlayan Barrichello tarafından yarış dışı bırakıldı. Ferrari için tablo yine kötüye gitmeye başlamıştı, bu durumda Shumi zamanında bu yana kazanamadığı kendi evi olan İtalya Monza pistine doğru yola çıkıldı.
Monza'da RedBull'lar beklendiği üzere çok yavaştı, pol'ü Alonso 2.liği Button ve 3.sırayı da Massa aldı. Startta Button Fernando'yu geçmeyi başardı ancak Ferrari'nin inanılmaz başarılı pole stratejisi ile Monza'da unutulmaz bir zafer kazandı Ferrari.
Sonrasında RedBull ağırlığında geçilecek denilen Singapur'da Alonso yine bir sürprize imza atarak yarışı kazanmayı bildi ve tekrar şampiyonada iddialı bir konuma geldi.
Hemen ardından gelen Japonya yarışını çok rahat kazanan RedBull'lar ardından gelen Kore yarışını da ellerine tutarken sezonun en inanılmaz olayı oldu ve sırasıyla önce Webber ardından Vettel kazasız yarış dışı kaldılar. Webber kedi hatasıyla ve Vettel'de motor arızası ile yarış dışı kalarak Fernando 3.sıradayken birden liderliği aldı ve Brezilya'ya giderken şampiyonada liderliğe yükseldi.
Sezonun sondan önce ki 2.yarışı olan Brezilya'da ise geçtiğimiz hafta RedBull'lar Duble yaparken yarın ki son yarışa büyük hesaplarla geldiler...
Aslında bu yazıya başlamadan önceki planım
yarın ki yarış hakkında fikirlerimi belirtmekti ancak daldım gittim sezonu özetlemiş oldum.
Aslında Rüya gibi başlayan sezon ardından Singapur'a kadar benim için ümitsiz gitmişti. Koskoca 1 sezon boyunca sevindik, üzüldük, zaferler kutladık ve 1 koca sezonu noktaladık.
Yarın Abu Dhabi'de sıralamalar gerçekleşecek öncesinde öyle bir özetlemek gerekirse, Alonso 8 puanla lider ancak Vettel kazanırsa Alonso'ya 4.lük yetecek eğer Webber kazanırsa 2. olması gerekiyor. Bariz birşey var ki son yarışlarda Vettel çok hızlı, muhtemel bir Vettel-Webber polü izlersek ve Alonso 3. başlayacak dersek yarış bu şekilde sonlarına kadar gider diyorum. Vettel kendi şampiyonluk şansını belki de son tura kadar sürdürür eğer son turlarda hâlâ Alonso'nun ilk 4'te olduğunu görürse takım arkadaşı Mark Webber'e yol verir ve Mark'ın şampiyon olmasını sağlar.
Tabii ki bunlar birer teori ama bugün sıralamalarda gördük ki RedBullar yine Ferrari'den hızlı eğer araya McLaren girmezse 1-Webber 2-Vettel ve 3-Alonso olur. Eğer böyle bir startta olursa en mantıklı senaryo dediğim gibidir ve RedBull'un takımlardan sonra pilotlar şampiyonluğunu da almasıdır.
Diğer takımlara da göz atmak istiyorum, özellikle Ferrari'den sonra ikinci sempati duyduğum takım kesinlikle Force İndia'dır. Force İndia çok yeni bir takım olmasına rağmen çok büyük bir yükseliş örneği gösterdi bunu da Force İndia // Bir Yükseliş Öyküsü başlığında anlattım tekrar açmıyorum ve sezon arasına kadar çok başarılı bir şekilde giderek takımlar şampiyonasında 6. sırayı garantilemiş gibiydi ancak ardından inanılmaz bir düşüşe geçerek özellikle son sıralamalarda Q3'ten eksik olmayan takım resmen Q1'de elenme takımı oldu çıktı ve tam tersine yükseliş gösteren Williams takımı son yarışta Force İndia'yı geçmeyi başardı, böylece yarın ki yarış 6.lık açısında da çok çekişmeli geçeceği tartışılmaz.
Yeni takımlardan ise efsane takım Lotus bariz üstündü ardından Virgin ve HRT en yavaş takımlardı. Seneye Renault motoru kullanacağını açıklayan Lotus en çok umut vadeden takım. Lotus hakkında büyük spekülasyonlar da var, Reanult motor desteğini açıklarken Malasia racing'e motor desteği sağlayacağız dedi yani Lotus ismini kullanmadı. Lotus'ta efsane eski takım olan Lotus Team ismini almaya çalıştı ancak Lotus Team ismini elinde bulunduran şirket zorluk çıkarınca bu şirketin Formula 1'e katılacağı yönündeki spekülasyonlar arttı, bunun içinde atılan teori bu şirketi Reanult takımını satın alacağı ve Lotus Team adında bir takım oluşturacağı ama ilerleyen günler ne gösterecek bilinmez.
Artık sadece yarın saat 15:00 ve Pazar günü 15:00'de ki sıralamalar ve yarışa odaklanmış milyonlarca motor sporları severi var ve herkes desteklediği takımın şampiyonluğunu görmek istiyor.
Belki biraz yüzeysel bir yazı oldu ama amacımda buydu zaten, eğer Fernando Alonso pazar günü şampiyon olursa uzunca süre adını bu platform'da duyacaksınız. Ancak işler ters gider ve RBR'lerden birisi şampiyon olursa uzunca süre Formula 1 hakkından ağzımdan bir kelime çıkacağını sanmıyorum.
Bu konuda objektif olmaya çalışsam da bunu da başaramıyorum o yüzden GO FERNANDO diyerek sözlerimi noktalıyorum...
Bu sezon kolay kolay olmayacak bir sezon geçirdik Redbull başta olmak üzere Ferrari ve McLaren ile harika bir sezon geçiriyoruz. Özellikle Redbull'un bu kadar hızlı olmasına rağmen pilotlar şampiyonasını rahat alamaması acemiliğinden başka bir şey değil.
Sezona Ferrari galibiyetle başlasa da ardından Redbull hız farkını bariz bir şekilde ortaya koyarak sezonun tatsız geçeceği sinyallerini verdi. Ardından McLaren ilk 4 yarışın 2'sini kazanmasıyla McLaren çok iddialı olduğunun sinyallerini verdi ama dediğimiz gibi sonrası tam bir RedBull yarışları.
Aslında RedBull pilot çekişmesi ilk yarışlardan başladı, Vettel ve Webber arasında bariz bir açık var be Vettel 1.Pilot olarak gözüküyordu, aldığı galibiyetlerle de bunu kanıtladı aslında ancak Monaco yarışından sonra Webber Vettel ile puanları eşitleyince garip bir çıkmaza girdi RBR.
Bu olayların üzerine İstanbul Park'ta ki iki takım arkadaşının o inanılmaz kazası tüm dengeleri alt üst etti ve takım içi pilot savaşını bariz şekilde ortaya döktü.
Türkiye'den sonra işler RedBull için yolunda gitmesine rağmen pilotlar bazında bariz ön plana çıktı. Bizim cepheye bakarsak Ferrari Türkiye'den İngiltere'ye kadar çok kötü yarışlar çıkardı ve İngiltere'den sonra hâlâ şampiyonluk şansım var dediğinden herkes Fernando'ya gülmüştü.
Hemen ardından gelen Almanya yarışında Duble yapan Ferrari takım emri yüzünden istediği kadar sevinemedi ama sonuçta şampiyonluk için çok önemli bir adım attıklarını bilmiyorlardı.
İnanılmaz hız farkı olan Macaristan yarışını RedBull'lar aldı götürdü, alması tamam da fark en az 1 saniye gibi absürt bir rakamdı. Sırasıyla RedBull'un en yavaş olacağı düşünülen iki yarış ve bol düzlükleri olan Spa ve Monza yarışları vardı.
Aslında Almanya'dan sonra Spa'da Ferrari'den çok ümitliydim ancak beklendiği gibi olmadı ve RedBull özellikle Webber polü beklenmedik şekilde aldı. Ancak beklendiği gibi Hamilton ve sezon boyunca başarılı olan Mercedes motoru düzlüklerde ki mükemmel farkıyla yarışı McLaren'e getirdi Hamilton tarihi Spa yarışını kazandı. Alonso 10.başladığı yarışta 300.yarışını kutlayan Barrichello tarafından yarış dışı bırakıldı. Ferrari için tablo yine kötüye gitmeye başlamıştı, bu durumda Shumi zamanında bu yana kazanamadığı kendi evi olan İtalya Monza pistine doğru yola çıkıldı.
Monza'da RedBull'lar beklendiği üzere çok yavaştı, pol'ü Alonso 2.liği Button ve 3.sırayı da Massa aldı. Startta Button Fernando'yu geçmeyi başardı ancak Ferrari'nin inanılmaz başarılı pole stratejisi ile Monza'da unutulmaz bir zafer kazandı Ferrari.
Sonrasında RedBull ağırlığında geçilecek denilen Singapur'da Alonso yine bir sürprize imza atarak yarışı kazanmayı bildi ve tekrar şampiyonada iddialı bir konuma geldi.
Hemen ardından gelen Japonya yarışını çok rahat kazanan RedBull'lar ardından gelen Kore yarışını da ellerine tutarken sezonun en inanılmaz olayı oldu ve sırasıyla önce Webber ardından Vettel kazasız yarış dışı kaldılar. Webber kedi hatasıyla ve Vettel'de motor arızası ile yarış dışı kalarak Fernando 3.sıradayken birden liderliği aldı ve Brezilya'ya giderken şampiyonada liderliğe yükseldi.
Sezonun sondan önce ki 2.yarışı olan Brezilya'da ise geçtiğimiz hafta RedBull'lar Duble yaparken yarın ki son yarışa büyük hesaplarla geldiler...
Aslında bu yazıya başlamadan önceki planım
yarın ki yarış hakkında fikirlerimi belirtmekti ancak daldım gittim sezonu özetlemiş oldum.
Aslında Rüya gibi başlayan sezon ardından Singapur'a kadar benim için ümitsiz gitmişti. Koskoca 1 sezon boyunca sevindik, üzüldük, zaferler kutladık ve 1 koca sezonu noktaladık.
Yarın Abu Dhabi'de sıralamalar gerçekleşecek öncesinde öyle bir özetlemek gerekirse, Alonso 8 puanla lider ancak Vettel kazanırsa Alonso'ya 4.lük yetecek eğer Webber kazanırsa 2. olması gerekiyor. Bariz birşey var ki son yarışlarda Vettel çok hızlı, muhtemel bir Vettel-Webber polü izlersek ve Alonso 3. başlayacak dersek yarış bu şekilde sonlarına kadar gider diyorum. Vettel kendi şampiyonluk şansını belki de son tura kadar sürdürür eğer son turlarda hâlâ Alonso'nun ilk 4'te olduğunu görürse takım arkadaşı Mark Webber'e yol verir ve Mark'ın şampiyon olmasını sağlar.
Tabii ki bunlar birer teori ama bugün sıralamalarda gördük ki RedBullar yine Ferrari'den hızlı eğer araya McLaren girmezse 1-Webber 2-Vettel ve 3-Alonso olur. Eğer böyle bir startta olursa en mantıklı senaryo dediğim gibidir ve RedBull'un takımlardan sonra pilotlar şampiyonluğunu da almasıdır.
Diğer takımlara da göz atmak istiyorum, özellikle Ferrari'den sonra ikinci sempati duyduğum takım kesinlikle Force İndia'dır. Force İndia çok yeni bir takım olmasına rağmen çok büyük bir yükseliş örneği gösterdi bunu da Force İndia // Bir Yükseliş Öyküsü başlığında anlattım tekrar açmıyorum ve sezon arasına kadar çok başarılı bir şekilde giderek takımlar şampiyonasında 6. sırayı garantilemiş gibiydi ancak ardından inanılmaz bir düşüşe geçerek özellikle son sıralamalarda Q3'ten eksik olmayan takım resmen Q1'de elenme takımı oldu çıktı ve tam tersine yükseliş gösteren Williams takımı son yarışta Force İndia'yı geçmeyi başardı, böylece yarın ki yarış 6.lık açısında da çok çekişmeli geçeceği tartışılmaz.
Yeni takımlardan ise efsane takım Lotus bariz üstündü ardından Virgin ve HRT en yavaş takımlardı. Seneye Renault motoru kullanacağını açıklayan Lotus en çok umut vadeden takım. Lotus hakkında büyük spekülasyonlar da var, Reanult motor desteğini açıklarken Malasia racing'e motor desteği sağlayacağız dedi yani Lotus ismini kullanmadı. Lotus'ta efsane eski takım olan Lotus Team ismini almaya çalıştı ancak Lotus Team ismini elinde bulunduran şirket zorluk çıkarınca bu şirketin Formula 1'e katılacağı yönündeki spekülasyonlar arttı, bunun içinde atılan teori bu şirketi Reanult takımını satın alacağı ve Lotus Team adında bir takım oluşturacağı ama ilerleyen günler ne gösterecek bilinmez.
Artık sadece yarın saat 15:00 ve Pazar günü 15:00'de ki sıralamalar ve yarışa odaklanmış milyonlarca motor sporları severi var ve herkes desteklediği takımın şampiyonluğunu görmek istiyor.
Belki biraz yüzeysel bir yazı oldu ama amacımda buydu zaten, eğer Fernando Alonso pazar günü şampiyon olursa uzunca süre adını bu platform'da duyacaksınız. Ancak işler ters gider ve RBR'lerden birisi şampiyon olursa uzunca süre Formula 1 hakkından ağzımdan bir kelime çıkacağını sanmıyorum.
Bu konuda objektif olmaya çalışsam da bunu da başaramıyorum o yüzden GO FERNANDO diyerek sözlerimi noktalıyorum...
Yorumlar