Force İndia // Bir Yükseliş Öyküsü





Uzun bir zamandır aklımda olan Force İndia hakkında bugün yazmak istedim. Özellikle Macaristan yarışından sonra kesinlikle bu sporun içinde olmasını gerektiğini anladıktan sonra.


Force İndia F1 Takımı uzun bir F1 tarihi olmasada isim değişikliklerinin sonucu oluşan bir takımdır. 2005 yılında başarısız bir sezon geçiren Jordan F1 Takımı maddi zorluklarıda kaldıramayınca takımı Midland grubuna sattılar  Midland F1 2006 sezonunda Formula 1'de yeni takım olarak boy göstersede onlarda bu pahalı spoda tutunamamıştı, özellikle Midland grubu şirket içinde anlaşmazlıklar yaşayıp yüksek giderli spor'a hiç başlanmaması gerektiğini dahi söyledir. Sonuç olarak 2006 sezonu sonunda takımı Hollanda'lı Spyker'a sattı böylece  Spyker F1 takımı oluştu.


2007 sezonunda Yapılan değişikliklere rağmen yine istenen sonuçların alınamaması ve takımın 42 milyon dolar zarar etmesi nedeniyle Midland'den 106.6 milyon dolara alınan takım Hintli iş adamı Vijay Mallya ve Spyker'ın F1 direktörlüğünü yapan Hollandalı Michiel Mol'un oluşturduğu konsorsiyuma 124 milyon dolara satılmıasıya sonuçlandı böylece Takımın yeni adı Force İndia oldu.


Force İndia 2008 sezonuna yeni takım olarak başlasada diğer yeni takımlardan farklı ve kuvvetliydi, bu sefer hintli takım bu süregelen değişimlerin tecrübesiyle tutacak gibiydi. 
İlk sezonda pilotları Reneult'dan taze ayrılan Giancarlo Fisichella ve Adrian Sutil'di. İlk yarışlarını 2008 Avustralya'da koşan takım sezona kötü başlamış ve ilk turdaki zincirleme kazada iki pilotunuda kaybetmiş yarış dışı kalmıştı, tabiiki bu sonuç onları yıldırmadı sezon boyunca 36 Start alan takım hiç puan alamasada 5 defa yarış dışı kalarak istikrarlı bir performans göstermiştir. 


2009 Sezonuna ise en büyük değişiklik olarak araca uyum sağlayamayan Ferrari motoru yerine daha iyi olacaklarını umdukları Mercedes motoru ile başladılar ve 5 yıllık anlaşma yaptılar bu karar onların şunaki durumunun en büyük gücü. 2009 sezonuna Brawn Gp damgasını vururken RedBull ve Force İndia gibi takımlarda büyük yükseliş göstermiştir. Sezona iyi derecelerle başlayan Force İndia 2009 Belçika'da tarihinin ilk pole pozisyonunu ve ilk podyum zaferini aldı. Bu sonuç ardından pilot arayışında olan Ferrari takımın yıldız pilotu Fisichella'yı sezonun sonu olmasına rağmen transfer etti ve Force İndia tam poduyum kazanmışken bu değişiklik onları sezon sonunu getirmesine neden oldu ve 2010'un hazırlıklarına başladı. Sezon sonuna kadar hiç iki pilotu birden yarış dışı kalmayan 2-3 takımdan birisiydi. Yine istikrarlı sonuçlarıyla dikkat çekse de 13 puan toplayabilmişti.







2010 Sezonuna artık 4 büyükler dışında en güçlü takımlardan birisi olarak giren Force İndia sezona yine Adrian Sutil ile başladı ve bu sene ki takım arkadaşı Vitantonio Liuzzi'dir. Takımın  bu sene Renault ve Williams ile mücadele edeceği kesindi ve öylede oldu sezonun ilk yarışı olan Bahreyn'de tüm antremanlarda lider olunca tüm dikkatleri üzerine çekmişti ama sıralamalarda uçan RedBull ve diğer büyüklerin gerisinde kalarak 10 ve 12. cepten strat aldılar ve yarışı 9 ve 12.bitirdiler. 
Ardından süregelen yarışlara 7.likler 8.likler ile devam ederken toplamda 47 puan topladılar ve şuanda sezonun 12 yarışı ardından takımlarda 6.sıradalar. 
2010 itibariyle takımlar tablosu şöyle;
1 RBR-Renault 312
2 McLaren-Mercedes 304
3 Ferrari 238
4 Mercedes GP 132
5 Renault 106
6 Force India-Mercedes 47
7 Williams-Cosworth 40
8 BMW Sauber-Ferrari 23
9 STR-Ferrari 10






Son 10 yarışta puan aldıktan sonra 2010 Almanya'dan sonra puan alamamak takımı sarssa da en son yapılan Macaristan yarışından sonra takım yine puan alma potasına girmeyi başarsada pit yolunda gerçekleşen Sutil kazasıyla puan alamadı. Ancak devamlı gelişme gösteren ve aracı en iyi geliştirebilen takım olan Force İndia bundan sonra puanlar toplayakcak ve 1-2 seneye en tepeye oynayacağı kesin gibi. 
Takımın başında Michiel Mol gibi bir isim varken bu gerçekleşmeyecek birşey değildir. 


Ben bir Force İndia sever olarak bu yazıyı yazmayı kendime farz saydım ve elimden geldiğince takımın geçmişi konusunda bilgi verdim.


Bundan sonra yarışlarda Force İndia'ya biraz daha farklı gözle bakabilmenize sebep olabilirsem ne mutlu bana :)


Son olarak bir video ile veda edelim o da tabiiki takımın en büyük başarısı olan geçen sene ki Spa'dan Pol'ü alan tur olsun. Güzel bir müzik eşliğinde Force India'dan Giancarlo Fisichella'yı izleyelim.




























Hiç yorum yok:

Ek Sayfalar

Bu blogdaki yazılar Kamil Akar'a aittir ama ego şişkinliği yapmaya lüzum yok, Copy Paste serbesttir. Blogger tarafından desteklenmektedir.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hayallerine dokun, bloğuma dokunma

Gelecek Bölüm Promoları

Gelecek Bölüm Promoları
Güncelleme: BUGÜN (Fringe ve "V")

Followers

En Çok Okunanlar

İnternette Sansüre Hayır!

sansüre hayir

Twitter Şeysi

Video İzleme Zımbırtısı

Hayata Anlam Katanlar-1

Hayata Anlam Katanlar-2

Hayata Anlam Katanlar-3

Hayata Anlam Katanlar-3

Büyük Efsane'M

Hakkımda

Kısaca asosyal, okumayı ve yazmayı seven, 7/24 dizi izlese sıkılmayan, filmler hayatının gidişatını etkileyen, futboldan vazgeçemeyen bir kişiliğim :) Kendim için birşeyler karalıyorum, okuyan olursa ne âlâ, okuyan olmazsa ileride döner döner kendim okurum demiş ve başmışımdır... Başta dediğim gibi... Sadece ego tatmini!