Shameless - Bir Showtime Bombası

Bir bölümle dizi yargılanmaz. Bunu yıllar önce ilk Sex and the city izlediğim zamanlar dizi işlerine atılmamı sağlayan büyüğüm söylemişti, yıllardır da bu böyle gitti. Hiç bir dizi hakkında bir bölüm izleyerek çok iyi veya kötü demedim. Taki bugüne kadar. Showtime yapımı Shameless'i bir hafta önce duydum ve o günden bu yana heyecanlı bir bekleyiş içine girdim. İyi olacağından şüphem yoktu, ama mükemmel olacağını da tahmin etmemiştim.
The Big C ile kara mizahın ustası olduğunu gösteren SHO bu diziyle kendisini aşmış adeta. Benim için sezonun başladığı gündür.



Aile kavramı hepimizin yaşadığı bir kavram, en az bir kaç yıl doya doya yaşamışızdır bu kavramı. Ancak öyle bir aile düşünün ki bu kavramı görüntüde yaşayamayıp içten içe en derinden yaşıyor. Dizinin konusu bu ailemiz. Bir aileden ne kadar konu çıkabilir değil mi ?
Öncelikle annesiz ve sarhoş babası olan tam 6 çocuğun yaşam mücadelesini konu alıyor. Başlarından en büyük olarak Fiona diye bir anne rolü üstlenmiş vefakâr kızımız var ve ailesine ölesiyle bağlı. O kadar çocuğun işlerini yürütüp asla hayatından şikayet etmiyor.
Biraz klişe belki ama Fiona ve kaçık komşusu Veronica ile gittikleri bir barda hali vakti yerinde esas oğlan ile karşılaşır ve ikili güzel(garip) bir geceye doğru yola çıkar.

Spoiler vermemek adına aile yapısından bahsetmek istiyorum. Ailemiz ne kadar zor durumda olursa olsun hiç kimse için bir birinden utanmayan ve bir birine kötü davranmayan kişiler. Baba sevgisine hasret olmaları bizi en duygulu sahneleri yaşatabiliyor. Özellikle Fiona'nın baba figürüne karşı sergilediği içselleştirme görülmeye değer.

Erkekler tafyamız ise cinsellik üzerinde yürüyor, yani aile fertlerimizden birisinin cinsel tercihi gündem maddesi ve büyük bir sır bile bu kadar büyük ailede iki kişi arasında kalabilip rahatça aşılabilmekte. Ayrıca bir C.R.A.Z.Y havası sezdim bu konuda belli ki oradan esinlenmeler söz konusu, zira konu aynı şekilde işleniyor. Belki konuktular ama Lip'in (en büyük erkek çocuk) ders vermeye gittiği kızımız Karen karakteri arasında yaşananlar ise kahkaha atmanıza sebep olabilir.



Demek istediğim de tam buydu. Diziyi izlerken bir sahnede gülüp 2 sahne sonra aile bağlarının her şeye rağmen ayakta tutulmaya çalışmasıyla göz yaşlarına boğulabilirsiniz.
Belki ben biraz içselleştirdim durumu, zira Fiona'nın baba figürü ile bağını kendime benzettiğim için bu kadar etkiledi. Bilemeyeceğim, izleyici yorumları her şeyi belli eder.

Bölüm sonlarına doğru aile bir araya gelmesi işleri biraz daha değiştiriyor, özellikle Frank'in olaya dahil olması buna sebep. Bu alkolik, devamlı sızmış babayı bile ailenin sahiplenmesi ile Fiona'nın zengin arkadaşı arasındaki bağ durumu çıkılmaz bir sokağa götürüyor.

Gördüğünüz üzere spoiler vermemek için kendimi biraz fazla kastım, ancak çok rahat söyleyebilir ki dizi sezonun en bomba dizilerinden. Drama, kara mizah adını ne koyarsanız koyun elle tutulur bir yapım ki bu anlattıklarım sadece 59 dakikalık pilot bölümünden ibaret.
Gelecek bölüm tanıtımında da işlerin daha da karışıp aileyi zor günler bekleyeceğini söyleyebiliriz. Özellikle aileye sonradan dahil olmaya çalışanların yaşayacağı zorluklar ve babanın yapmaması gereken şeyleri izleyebiliriz bunlar da dramanın artacağının göstergesi.
Dizi ingiliz uyarlaması, kesinlikle orijinali de güzeldir ama Showtime çok temiz iş çıkartmış.

Önce Video sonra resim. Bu diziyi izleyin olm.



Son olarak trailer'dan bize verilmek istenen mesaj ise; "para ile bu aileye giremezsin"

Resimler ile veda ediyorum; 


Şuradan slayt olarak bakabilirmişsiniz. Ama ben anlamam teknoloji özürlüyüm derseniz aşağıdakilerin üzerine tıklayarak bakabilirsiniz. Tabii ki kasmaması için tüm resimler yazının devamında. (burası kasıyor msn var mı esprisi yapanı vururum)

Düzensizliği bilinçlidir. Önemli resimler büyük :)








Resimler için birisine teşekkür yollamam gerek sanırım ama yollamıyorum amk. Uğraşıp uploadlamayaydın :) İyilik yap denize at demişler.



Yorumlar

Adsız dedi ki…
bitirir bitirmez sözlük ve bloğa saldırdığına göre vardır bi keremet. attım torrente bakalım.beğenmezsem kapındayım yarın
Q dedi ki…
Bence kesinlikle UK versiyonunu da izlemelisin. Şu anda 7. sezonu bitti. O kadar uzun süre izledikten sonra bana çok garip geldi Showtime'daki ama yine de izleyeceğim sanırım.
Kamil Akar dedi ki…
Evet onunla ilgili çok mesaj aldım hemen hemen hiç bir değişiklik yokmuş. Ama aksandan korkmuyor değilim. Onların aksanını duyunca sebepsiz yere gülüyorum :)

Ama bu kadar önerildiğine göre kesinlikle güzeldir, ilk iş göz atacağım zira hiç bir değişiklik yokmuş SHO yapımında. Bire bir kopyalanmış.
ElifLisa dedi ki…
Ne gülmesi ya bi git çay koy efendi efendi:@
Kamil Akar dedi ki…
@ElifLisa Sevemiyorum lan senin gibi ne yapayım işte :) Aksine gülüyorum her duyduğumda. Life on mars'ı hatırla.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lost karakterleri ve aralarındaki bağlantılar

"V" Yeni Sezon Başlıyor. // Nam-ı Diğer: Visitors (Ziyaretçiler)

Lost the new man in charge // 12 Dakikalık Özel Bölüm