Derbi mi Büyük Maç mı ?




Evet her Trabzon-Galatasaray, Fenerbahçe, Beşiktaş maçlarından önce bir kliseyi yıkmak için çok uğraşırım. Bu fikrimi eleştirenler oldu ama benim gibi takıntılı birisi için sinir bozucu bir husus.

Konu şu "DERBİ" kelimesi. Bu kelimenin anlamı aynı şehir takımlarının birbiriyle yaptıkları müsabakalara verilen kısa isim. Ama bizde öyle bir klişe varki her büyük maça derbi diyoruz, bunu koskoca yayıncı kuruluş spikerleri bile yapıyor.a

Ben ayrıntılara takan bir insan olarak her bu hatayı yapana söylüyorum, uyarıyorum ama bu seferde ne oluyor yok çok bilmiş yok insanı aşağılama. Değil aksine hatalarını söylemeye çalışıyorum ve bu klişeden kurtulmaya çalışıyorum.

Evet belki abartıyorum ama yıllardır dizilere "FİLİM ABİ" diyen zihniyete karşı, eğitim olarak en üst seviye kişilerin bile derbide Fener ne yapar sorusu insanı(yada beni) çileden çıkarıyor

Vesselam anlatmak istedğim buydu belki gereksiz ve abartmış olabilirim ama yıllardır sözel olarak dile getirdiklerimi yazmak istedim... 


Trabzonspor-Fenerbahçe Derbi değil büyük maçtır...


Ha derbi mi ? Alın size derbi anlayışımız....



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lost karakterleri ve aralarındaki bağlantılar

"V" Yeni Sezon Başlıyor. // Nam-ı Diğer: Visitors (Ziyaretçiler)

Lost the new man in charge // 12 Dakikalık Özel Bölüm