Spa Francorchamps
Her formula 1 severin favori pistleri vardır, herkes farklı yarışları izlemekten zevk alır. Ancak öyle pistler vardır ki onları sevmeyen yoktur. Bunların en başında da Spa Francorchamps gelir.
Öyle bir pisttir ki Spa her pilotun kazanmayı hayal ettiği, hız tutkunu takımların ekstra güçlü hazırlandığı, sezonun Monaco, Monza gibi pistlerinde olduğu gibi en çok ilgi gören pisttir.
Peki neden bu kadar sevilir bu pist ? Tüm pistlerden daha fazla geçiş ve atak imkanı, aerodinamik yapısı itibariyle hıza ve aykırı virajlara sahip olması, her an herşeyin olabilme imkanı ve tabii ki tarihi eau ouge'u pisti bu kadar sevmemize neden oluyor.
Kimi ve Son Spa
Geçen sene özellikle Force İndia için üzgün geçen bir seneyi çok mutlu hale dönüştürdüğü için ayrıca sevdiğim pist olmuştur Spa. Dediğimiz gibi geçen sene Brawn ve RedBull Racing hegomanyasında giden sezonu birden öyle bir hale getirmiştir ki spa belki de sezonu yeniden başlatmıştı.2010 Ve Ferrari Beklentisi
Bu sene için ise 4 haftalık yaz arasından sonraki belki de sezonun yeniden başlamasına sebep olacak pist demiştik hepimiz, özellikle Almanya'da ki Ferrari Duble'ı ve Macaristan'da beklediğimizi alamadığımız Ferrari hızının ardından bu pistin gediklisi Ferrari için şampiyona'nın yeniden başlaması anlamına geleceğini düşündük hep beraber.Hatta yapılan kim kazanır anketlerinde de Ferrari ve Alonso'nun ezici üstünlerini gördük, tabii ki bu istatistiklerde antreman turlarında ki Ferrari üstünlüğü de çok önemliydi.
Ferrari bu kadar yüksek beklentiyle girdiği bir haftaya beklentileri karşılayarak başlasa da yağmurun azizliğine uğradı diyebiliriz. Bunda ben kesinlikle Domenicali stratejik hatalarını suçluyorum. Özellikle yağmurlu havada antremanlarda gördük ki çok başarılı bir F-10 var peki Q3'te ne yaptı Domenicali son sıfır set lastiklerini son tura saklayıp öyle bir zamanda piste sürdü ki Fernando'yu beklendiği üzere kötü bir tur attı. Peki ne yapabilirdi ?
O tur'dan sonra 1 tur daha attırıp o çok koruduğu lastiklerinden en yüksek performansla en azından pollük olmasa da podyumluk bir sıra elde edebilir sonra yeni lastiklerle hemen piste çıkabilirdi yada hiç tur atmayıp son setleri yağmurdan sonra kullanabilirdi. Sözün özü Domenicali yine stratejik hatalarından birisini yapıp Ferrari için çok iyi geçmesi gereken Spa macerasını kötü başlattı.
McLaren ve RedBull Racing
Şampiyonluğun hâlâ iki en güçlü adayı RBR ve McLaren Ferrarinin gerisinde kalacak derken yine tepede yer aldılar. Tabii RBR'nin sıralama performansıyla yarış performansı arasında dağlar kadar fark var orası ayrı bir konu ama yine de büyük bir başarı elde ettiler ki Kanada harici hiç pole vermemeye devam ettiler.McLaren'e ise ayrıca değinmek istiyorum, bu takım gerçekten sezon içerisinde büyük gelişimler gösteriyor, bu bilinen bir gerçek ancak o kadar kötü geçen son iki yarıştan sonra bu gelişimleri gerçekten inanılmaz düzeyde ve gerçekten sok edici bir olay. Button'ı geçtim de Hamilton yüreğiyle ve çirkefliğinin verdiği avantajla gerçekten iyi şeyler yaptı ve yarışta da Mark'ı en çok zorlayacak isim gibi şuan da. 4 haftalık aranın 2 haftası fabrikalar hiç açılamaması ve 2 haftada bu büyük farkı kapatmaları tebrik edilecek bir husus ve şuanda normal şartlarda RBR'yi yakalayabilecek en yakın takım.
RBR için ise esnek ön kanat tartışmasında artık işin bir yere varması gerekiyor, çünkü televizyon görüntülerinde gördük ki aracın yere basma gücünü yani downforce'unu çok etkiliyor ve buda ekstra bir hız demek. Belki Spa'da çok etkilemez anca bu işin hemen çözülmesi ve eğer yasal ise diğer takımların yarış içinde olması için son şansı çok çabuk kullanmaları gerekiyor zira sezon bitmesine az bir zaman kaldı.
Force İndia ve Diğerleri
Force İndia'ya ayrı bir sempatim var bu bir gerçek, geçen sene burada Giancarlo gerçekten çok mükemmel bir sürüş gösterip takımın tarihinin en büyük başarısını ve belki ayakta kalmasını sağladı. Bu sezon ise takım Sutil ve Luizzi ile puanlar toplamaya çalışmakta.
Sezon öncesi 5.Takım olmak istediklerini söyleseler de Renault ile fark özellikle şanssız geçen son 2 yarışta bir hayli açıldı. Anca Fİ hâlâ en iyi 6.takım pozisyonunda Williams ve Sauber'in önünde ve böyle de kalacak gibi. Bugün de yarışa 8.sırada iki Williams'ın arasında ve daha önemlisi Alonso'nun önünde başlayacak ki Alonso'nun agresif sürüşü hızlı Sutil ve Force İndia için bir kaza tehlikesi oluşturmuyor değil.
Diğer takımlardan bahsetmek gerekirse Sauber'in kötü performansı Petrov'un içler acısı durumu, verilen cezaların ardından HRT ve özellikle Lotus için tarihi günlerden biri ki iki takımında tarihinin en iyi sıraları olan 13, 15 ve 18 i aldılar.
Mercedes ise yine büyük hayal kırıklığı yaşadı özellikle cezalardan sonra MSC 21, Rosberg ise 14. Başlayacaklar yarışa ancak yine Shumi'den çok agresif bir sürüş izleyebiliriz ve inşallah izleriz yoksa yine Shumi'nin tur yemesini izlemek istemiyorum.
Yarışa Doğru
Ve artık sözü Trt ekibine bırakma zamanı geldi ki TRT ile ilgilide bir şeyler söylemek istiyorum özellikle dün ki sıralama rezaleti, rezaleti diyorum çünkü çoğu insanın sıralamaları kaçırmasına sebep oldu hiç bir uyarı yapmadan yayını TRT-3'e alarak. Zaten F1'den memnun değil dedikodularının dolaştığı bu günlerde bu olay her şeyin tuzu biberi oldu.
Biz sözü onlara bırakalım yarıştan sonra görüşmek üzere diyelim
Yorumlar