Yaz ayının en büyük rengi: Rizzoli & Isles



Dizi yokluğunun boy gösterdiği yaz aylarında sezon içinde izleyemediklerimiz, efsaneler tekrarları derken insan bir zamandan sonra yeni dizi arayışına başlıyor.
Bu arayışlar doğrultusunda bu yaz 100 Questions ve Persons Unknown'a başlasam da birisi yayından kalktı birisi ise beni etkileyemedi.
Böyle bir dönemde TNT'nin dizisi Rizzoli and Isles 'a başlamaya karar verdim. Klasik TNT polisiye dizisidir diye başladım asında, pek ümidimde yoktu. Beklenti düşük olunca tabi izlediğimden ayrı bir zevk aldım.

Öncelikle dizi Tess Gerritsen'in aynı isimli roman'ından uyarlamadır. Böyle oluncada Amerikan'ların dikkatini çekmiş olacak ki premiere'i 7 milyon kişi izlemiş.
Başrollerinde Angie Harmon (Rizzoli) ve Sasha Alexander(Isles) oynamakta. FBI içinde birisi (rizzoli) dedektif diğeri (isles) FBI'ın adli tıp yönünde çalışmakta.

Bu iki karakterin mükemmel uyumları söz konusu.

Özellikle Isles ayaklı Wikipedia gibi bilmediği ve görüşü olmadığı konu olmayan. İdealleri olan bir kadını oynamakta. Devamlı düzgün giyinen, yediğine dikkat eden kusursuz bir tıp kadını.


Bunun tam aksine Rizzoli ise dağınık, ne zaman ne yapacağı belli olmayan, hayatı doğaçlama yaşayan bir karakter.

Bu ikilinin uyumu sayesinde dizi mükkemel bir yer edindi gözümde.
Isles bana Dr. House tipi bir karakter gibi hissettirdi,  özellikle anında cevapları ve bilgisiyle bunu seyirciye vermeyi başardı. Rizzoli ise kitabı sonlandıran işleri yapmakta. Özellikle her bölümde farklı bir suçla mücadele eden Rizzoli'un en büyük yardımcısı tabii ki İsles.

Karakter uyumları demişken yan karakterlerden de bahsetmemek olmaz özellikle Bruce McGill'in oynadığı dedektif Korsak FBI'ın tecrübeli ancak ilerleyememiş ferdi olarak karşımıza çıkıyor ve bu tecrübesiyle Rizzoli'un ortağı aynı zamanda en büyük yardımcılarından.
Her bölümde ayrı konu inceliyor demiştik buna değinmek gerekirse, kitap doğrultusunda her bölüm farklı kitabın farklı bir bölümü doğrultusunda gidiyor.

Henüz 3 Bölüm izlememe rağmen beni tatmin eden bir dizi olmasından dolayı sizleri bilgilendirmek istedim. Ancak şöylede bir şey varki ne zaman bir dizi hakkında yazsam, önersem dizi iptal oluyor.
Ha bu arada hep olumlu baktık ama illaki eleştirecek birşey ararsak o da kitaptan bölüm bölüm gitmelerinden kaynaklanan bir sorun olan; ana hatları çizememek. Yani ana bir konu belirlenemedi. Tamam her bölüm başka bir suç olacak ama ana bir konu belirlense herşey ona bağlansa sonunda daha şık olabilir. Ama kitaptan gitmeyide düşünebilirler.
Şimdilik bu durgun aylarda en büyük zevkim olan bu diziyi eleştirmekte istemiyorum herşey oturacak umuduyla yeni yeni sezonlara inşallah diyorum :)

Umarım Rizzoli and İsles uzun soluklu bir yapım olur. Hepinizi en azından 1 bölüm izlemeye davet ediyorum.

Dizi yayınlanmadan önceki Promo ise şöyle;
Özet geç diyenlere mükemmel bir özet :)

Yorumlar

Adsız dedi ki…
Ben Tess Gerritsen'in bu serisini okuyan birisi olarak dizisini de bir sonraki çıkacak kitap kadar merak ediyorum; ancak sanırım ülkemizdeki TNT kanalında verilmiyor. Siz nerden izliorsunuz? İzlediğiniz dizi herhalde ingilizce. Benim de izleyecek kadar ingilizcem var; fakat diziyi kaliteli olarak nerden izleyeceğimi bilemiyorum. Ne önerirsiniz?
Kamil Akar dedi ki…
Bahsettiğimiz TNT kanalı Amerikan TNT kanalı.
Download yollarından indirip altyazı ile izeyebilirisiniz.
Download yollarını en başında torrent vardır az araştırmayla bulabilirisiniz yada şöyle alalım
http://www.indivx.org/tr/sss/
Lee dedi ki…
Çok keyif alarak izliyorum bu diziyi. Kitapları da severek okumuştum.
Adsız dedi ki…
Bende kitaplarını komple okudum. Dizininde çok tutulacağını düşünenlerdenim. inş uzun olur

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lost karakterleri ve aralarındaki bağlantılar

"V" Yeni Sezon Başlıyor. // Nam-ı Diğer: Visitors (Ziyaretçiler)

Lost the new man in charge // 12 Dakikalık Özel Bölüm