Hangisi Gerçek Efsane ? {Star Wars,The Lord of the Rings,The Godfather...}

Sinema tarihinde onlarca efsane, onlarca unutulmaz film var. Herkes tarafından kabul görmüş filmler ise daha kısıtlı. Ama bu efsanelerden en çok konuşulanlar her zaman seri filmleri olmuştur.



Sinema tarihine damgasını vurmuş seri filmleri elimden geldiğince merak etmiş, çoğunu sinemada izleyerek efsane oluşlarına canlı tanıklık ettim ama yine de bazılarını izlemem çok geç olmuştu.
Bu doğrultuda büyük bir eksiğim olan The Lord of the Rings'i (Yüzüklerin Efendisi) izlememle bu efsaneleri bir anlamda bitirmiş ve hepsini tartma fırsatı bulmuş olmanın rahatlığı ile internet aleminde filmlerin kıyaslamarına bakmaya başlamıştım (Önceden hepsini izlemediğimden spoiler yeme korkusuyla bakmamıştım).

Ancak kesinlikle net bir sonuca ulaşamadım, ulaşabildiğim en bariz sonuç Star Wars ve The Lord of the Rings diğerlerinden yani en çok öne çıkan Matrix ve Harry Potter'dan çok üstündü.  Tabii ki The Godfather'da bu listede ama onun yeri gerçekten çok farkı yani onu hiç kıyaslamak istemedim ama maalesef yerini kestiremedim.

Kişisel olarak hayatımın en iyi sinema dönemimi geçirdiğim zamanlar, hayatıma damgasını vuran Star Wars'ü asla diğerleriyle kıyaslamadım ancak yine de olaya objektif yaklaşmam gerekiyo sanırım. Bu nedenle sözlükler olsun, divx siteleri olsun, sinema siteleri olsun haşır neşir oldum ve birisin bariz üstünlüğünü görmek istedim, sonuçta bu 5 efsane serinin en üstününde fikir birliği olmadığını gördüm.

İmdb'ye bakmak gerekirse o The Godfather diyor ancak diğer tüm kaynaklar Star Wars ve The Lord of the Rings'i diğerinden üstün görüyor. Bende merak ettim ve sizlere danışmak istedim. Hani öyle harıl harıl bir kalabalık değil burayı takip eden toplasan bir elin parmaklarını geçmez belki ama o insanlar yüzlerce kişiye bedel diyebilirim ve görüşlerinize çok önem veriyorum.
Bu nedenle sağ çubuğa eklediğim anket uzun bir süre orada kalacak hepinizden hangisinin daha iyi olduğunu soracak. Sizlerde yanıtlarsanız gerçekten aydınlanmış olacağım.

Yorumlar

Tunç dedi ki…
Bende hepsini severim ama The Godfather hepimiz için bi başyapıttır. Sw ve lotr daha çok bilimkurgu ama Godfather çok reel ve yapıcı bir film
gofreddin göreceli dedi ki…
Starwars'ın tüm filmlerini izlemedim henüz. Ama LoTR ve Godfather arasında bir değerlendirme kabul edersen, LoTR derim.
Kitaplarını okumuş, okulda derslere bolca tartışmasını yapmış bir arkadaşım kılavuzluğunda tüm LoTR serisini bir kaç kez izledim. Godfather serisi de çok güzel ama sıralama istersen LoTR birinci bana göre. :)
Adsız dedi ki…
Star Wars Bilimkurgu'da, Yüzüklerin efendisi Fantastik bölümde ve baba serisi de kendi kulvarında birincidir bana göre

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lost karakterleri ve aralarındaki bağlantılar

"V" Yeni Sezon Başlıyor. // Nam-ı Diğer: Visitors (Ziyaretçiler)

Lost the new man in charge // 12 Dakikalık Özel Bölüm