Bu Kızları Seviyorum {Gilmore Girls}



Hani insan hep kenarda kalanlara ayrı bir sevgi gösterir ya -belkide her insan değil- bende bu kızlarda onu buldum.
Bu diziyle tanıştığım anda izlemek için birşeyler arıyordum, saçma saçma her diziye şans veriyordum yine o maceralardan birisi olarak başladı hayatımda Gilmore Girls.
Stars Hollow isimli hayali bir kasabada 16 yaşında hamile kalan aykırı tip Lorelai, aykırı bünyesi, devamlı değişken fikirleri yüzünden sevgilisini ve ailesini terk ederek karnındaki bebeğiyle tek başına yaşamaya karar verir.
Dedik ya aykırı bir tip kızının adınıda Lorelai koyar ancak Rory diye bilinir Stars Hollow'da.
Evet konu bu kadar. Böyle bir konudan ne çıkabilirki ama değilmi. Çıkıyor efendim çıkıyor; inanılmaz bir anne-kız ilişkisi, mükkemel bir aile yapısı, günübirlik yaşanan hayatlar. Tam anlamıyla küçük dünyada büyük umutlar.
Ana tema Lorelai kızına kendi yaptığı hataları yapmaması için yardım olsada 7 sezonluk dizide neler neler yaşanır siz düşünün.

Amy Sherman-Palladino

Dizi Amy Sherman-Palladino tarafından yaratılmıştır.İlk kez 5 Ekim 2000 tarihinde The WB Television Network kanalında yayınlanan dizi 15 Mayıs 2007 tarihinde The CW Television Network kanalında yayınlanan 7. sezon finali ile sona ermiştir. Dizi, Türkiye'de ise CNBC-e televizyon kanalı tarafından gösterilmiştir.

Ben kişisel olarak cnbc-e'de yakalayamamış birisi olarak altyazı sıkıntısından 3 sezon izleyebilmiş bulunmama rağmen her kahve yapışımda her fast-food atıştırmamda aklıma gelen Gilmore kızlarını aklım karışık, karar verme aşamasında sinirli olduğum zamanlar özellikler açar açar izlerim. O pembemsi dünyada kaybolup giderim.


Oyuncular hakkında bilgi vermek gerekirse başroldeki kızlarımız. Anneyi Lauren Graham canlandırmaktadır, şirin kızımız -diziyle yetişkin birisi olsada- Rory karakterinide Alexis Bledel canlandırmaktadır.
Dizinin ayrı bir özelliğide kadrodaki diğer isimlerin günümüz dizilerinin ana karakterleri olması, yani diziyi izerken karşınıza pat diye genç bir oyuncu çıkıyor ve ben bunu bi yerden hatırlıyorum derken "aaa" sesiyle bu merak anlam kazanıyor. Mesela ilk 3 sezonda küçük rollerde şuanki Supernatural'da genç kızlarımızın sevgilisi Sam Winchester karakterindeki Jared Padalecki'yi karşınızda görebilirsiniz. Yine şuan Heroes dizisindeki sümsük başrolümüz Peter Petrelli karakterindeki Milo Ventimiglia yine dizideki küçük rollerin değişmez isimlerinden. Tabii bu isimlerin young halini izlemek ayrı bir keyfi veriyor.
Yine kişisel olarak bu isimlere olan hayranlığımdan (Lauren Graham-Alexis Bledel) ikisininde 3-4 filmini izlesemde bu dizide aldığım keyfi alamadım.
Ana karakterlerimizin oynadığı diğer yapımlardan bahsetmek gerekirse. Lauren Graham'ın rol aldığı yapımlar sırasıyla şöyle:
Nightwatch, Sweet November, Bad Santa, The Pacifier, Lucky 13, Evan Almighty,Flash Of Genius, Birds Of America Adlı yapımlardır. özellikler Komando dadı(The Pacifier)'daki performansı dikkat çekmiştir.
Alexis Bledel'in rol aldığı yapımlar ise şöyle:
Tuck Everlasting, Sin City, The Sisterhood Of The Traveling Pants, I'm Reed Fish, The Sisterhood Of The Traveling Pants 2, The Post Grad Survival Guide, The Good Guy'dır. En başarılı yapımı The "Sisterhood Of The Traveling Pants" serisi olsada The Good Guy Filmindeki başrolü büyük ses getirmiştir.

Yani sözün özü LOST'tur, Prison Breka'tir, Dexter'dır, House'tur böyle büyük yapımları zaten izliyoruz ve takipteyiz ancak arada böyle kaçamaklar yapmak ve çok az izleyicisi olan dizilere şans vermek insan hayatında ayrı bir yeri oluyor.

Buradan seslenmek istediğim kişilerde var özellikle Divixplanet ve İndivx ailesine:
indix dar kadroyla çalıştığı için şansı az olabilir o yüzden özellikle divxplanet şimdiye kadar binbir zorlukla çevrilen altyazılardan sonra daha çok yakın bu işe. Yani sevgili Divxplanet ailesi ve altyazı işindeki dostlar forumda'da başlığı hortlatacağım az sonra ama belki gören olur buradanda seslenmek istiyorum. Şu diziye tekrar el atalım. Çok zor ve zahmetli olduğunu biliyorum ama bu zahmete değer.

Hereyse efendim iyice uzattık. Yazının tek cümlelik özeti: Gilmore Kızlarımızı izleyin, izletin.

Yorumlar

içimdeki yansıma dedi ki…
Bu diziyi izlemek istiyorum ancak online oarak nerden izleyebilirim bilmiyorum. :) Eline sağlık arkadaşım.
Kamil Akar dedi ki…
Diziport altyazısı olan 3 sezonu upload yaptı çok rahat izleyebilirsin oradan.
Gözde dedi ki…
ben bu diziyi hiç sevmiyorum karakterler desen nefret ediyorum :D izlemeden yargılamıyorum bilmem kaç sezon ben bu diziye dayanadım şuursuzca izledim bitsin diye hergün dua ettim :D
Adsız dedi ki…
Harika bir site elinize saglik.
hasta bakıcı bebek bakıcı çocuk bakıcı

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lost karakterleri ve aralarındaki bağlantılar

"V" Yeni Sezon Başlıyor. // Nam-ı Diğer: Visitors (Ziyaretçiler)

Lost the new man in charge // 12 Dakikalık Özel Bölüm