Hayata Anlam Katanlar-2 {LOST}



Star wars hakkında yazdıkça yazdım, içimden ne geliyorsa söyledim şimdi geldi hayata anlam katan ikinci olaya. Olay diyorum çünkü LOST bir dizi olamaz.

SW hakkında ne kadar çok yazdıysam Lost hakkında o kadar az yazabilirim, çünkü lost'a artık ne söyleyecek bir söz bulabiliyorum nede yazacak birşey.

Dizi alemine başlama sebebimdir kendisi tabii eski "V" ve Charli'nin melekleri gibi yapımlarıda takip ettiysemde warez olarak indir altyazı bekle izle tarzından ilk takip ettiğim yapımdır kendisi.

Hep bir önceliği ve ayrı bir yeri vardır Lost'un. Onu değil yazı olarak sözel olarak bile herhangi bir kişiye anlatamayız. Lost ne ? sorusuna yıllardır cevap veremem. Şimdi tutmuş hayatıma anlam kattığı için birşeyler yazıyorum.

Peki gerçekten nedir Lost? Hepimiz izleriz izlemeyen yoktur. Bir ara o kadar piyasa malı olduki ülkemizde Fox kanalında bile yayınlandı. Önce Bez Bebek ardından Lost yayınlanıyordu.



Ünü ABD sınırlarını en çok aşan yapımdır. Dedemin yaşadığı yeri görmek için köye gittiğimde köyün gençleri toplaşıp lost izliyorlardı o seviyede yani.

Yine konuyu saptırdık bir soru sormuştuk nedir Lost? Lost aslında aykırı bir maceradır ancak iş bir süre sonra çığrından çıktı ve bu noktalara geldi. Evet aykırıdır, herkesin senaryo ve konu kıtlığı çektiği dönemlerde Lost elini kolunu sallaya sallaya bir televizyon fenomeni olmuştur. İlk sezonlarda bir kaçış öyküsü olarak düşünmüştüm, sanırım herkeste öyle düşündü ancak öyle noktalara geldiki insanı -en aznından beni- oturtup kuantum fiziği konusunda araştırma yaptırdı.

Lost'un bu kadar tutulmasının sebebi belki konu örgürgüsü ve karakterler. Evet karakterler, idialıyım lost'taki her karakterin hayat öyküsünden bir film çıkar. kişilikler, hatalar ve bir bütün olarak karakterler lost'un temel taşıdır.

2004'te başlayan uçak kazası nasıl olurda bu noktalara dayanır özellikle 5 ve 6.sezonları izlerken kendi kendime çok sordum. Her bölüm başında kafamda kuşkular uyanıyor diyorumki: senaristler biraz daha para için işi saptırdılar. Ancak bölüm sonu geldiğinde "vayyy nereden bağladılar" sözüyle tüm teorilerim çöküyor.

Evet gördüğünüz üzere Lost konusunda yazmak çok zor, çünkü bu konuda herkesin bir fikri var milyonlarca yazı var. Kısacası şu söylemke istiyorum hayatıma anlam kattığı için seviyorum seni. Öyle anlamlar kattınki yeri geldi onlarca kişiye savundum, yeri geldi yerden yere vurdum, yeri geldi tüm planlarımı ona göre ayarladım, yeri geldi en yakın arkadaşımı sattım. Evet hayatımda yerin var Lost.
Herhangi bir anımı hatırladığımda "evet o gün lost izledikten sonra..." gibi cümleler kuruyorum.
Senin başında geçirdiğim zamana asla pişman olmadım ve seni seviyorum Lost....

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lost karakterleri ve aralarındaki bağlantılar

"V" Yeni Sezon Başlıyor. // Nam-ı Diğer: Visitors (Ziyaretçiler)

Lost the new man in charge // 12 Dakikalık Özel Bölüm