Lost {The End}

Gelmiş geçmiş en iyi dizi, gelmiş geçmiş en iyi senaryo, gelmiş geçmiş v.s v.s onlarca rekor sayılır lost ile ilgili ama bu efsanede bugün itibariyle son buldu. Ben Lost hakkında Hayata Anlam Katanlar serisinde LOST başlığında yazmıştım. Gerçekten bendeki yeri çok fazladır. Hayatımda bir insandan fazla yeri vardır diye ama öyle bir final yaptı ki ......

Final beğenildi veya beğenilmedi ama bu efsane bitti, artık önümüze bakıyorum ancak böyle bir dizi tekrar gelmez. Kişisel olarak finalden hiç haz almadım. Tabiiki o sinirle kendimi dağlara taşlara vurdum ancak biraz hazımsadıktan sonra olayları daha iyi kavradım.

Şimdi Lost öyle bir diziki finalde de bir açık kapı bırakıp seyircinin zeka gücüne bıraktığı olaylar oldu. Bunlardan en önemlisi paralel evren olayı. Şöyleki;
Paralel evren diye bize yutturdukları olayın ters köşe taktiği olduğunu anladık, malumunuz adadaki ahali 6.sezon boyunca ada maceras yanında Flashside dediğimiz olayı yaşadı ancak Flashside'lar tamamiyle kişilerin olmak istedikleri ancak olamadıkları hayatlarından bir kesit, oradaki olaylar kesinlikle gerçeği yansıtmamaktadır.
O evre zama kuramı olamayan ve ada da hayatları kötü gidip verilen ikinci bir şansı iyi değerlendiren kişilerin toplanma alanı olarak görülebilir.
Ölen kişiler istedikleri hayatları yaşarlar ve zamanla herkesin ölmesiyle iş biter hep beraber ışığa doğru yol alırlar.

Tabiii onlarca soru daha kaldı. Asıl beni üzen bunlar, 2. ve 3. sezonda o kadar dallanıp budaklanması oldu. Madem konu sade neden bu kadar ince detaylara girilir bunu çözemedim. Hadi tamam soru ve gizem Lost'un herşeyi ama biraz cevap verilmeye erken başlanması gerekmiyormuydu ? Öyle sorular soruluyor ki forumlarda dillere destan adeta. Tamam hepsi istenmesede en azından bir kısım soru cevaplanmalıydı.

Belki ben abartıyorum belki beklentilerim çok yüksekti ama ne olursa olsun LOST isminin bir ağırlığı var onu alâladen bir dizi olarak değil diziler ve LOST diye görüyordum. Bunların hepsi birleşince beklediğimiz finali siz hayal edin artık.
Peki bize verilen final neydi ? (Bunu tabiiki yerden yere vurmak için değil tatmin etmeyen yönlerini belirtmek için yazıyorum) Bize verilen final tanrı katında hayaller içinde bekleyen ruhlar ve son ölenle birlikte cennete giden aşıklar topluluğu. O kadar anı hatırlama sahnesi olduki Lost'ta olduğumu unuttum bir an. Ben Dharma'lar, Daniel Faraday'lar, Dr. Chang'ler, Kuantumlar ve zamanda yolculuklar beklerken karşıma tanrı, ruhlar, ışıklar, uçan bulutlar geldi.

Her neyse artık, geldi ve geçti ama şöyle bir gerçek varki... SENİ ÖZLEYECEĞİZ LOST

Yorumlar

SirEvo dedi ki…
bkz. http://cineshoot.blogspot.com/2010/05/lost-nasl-bitti-yorumlarnz-bir-de-su.html

:))

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lost karakterleri ve aralarındaki bağlantılar

"V" Yeni Sezon Başlıyor. // Nam-ı Diğer: Visitors (Ziyaretçiler)

Lost the new man in charge // 12 Dakikalık Özel Bölüm